Ticker

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

“Πράσινο φως” από την Περιφέρεια για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς Ίλιον

 


Η Περιφέρεια Αττικής γνωμοδότησε θετικά για την περιβαλλοντική μελέτη που αφορά το έργο της επέκτασης του Μετρό προς το Ίλιον αλλά και της επέκτασης του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα. Φυσικά η απόφαση δεν είναι δεσμευτική για το ΥΠΕΝ αλλά είναι ένα από τα βήματα που είναι απαραίτητα για την έγκριση της ΜΠΕ. Εφόσον το ΥΠΕΝ την εγκρίνει, ανοίγει και η πόρτα για την εκκίνηση της β` φάσης του διαγωνισμού. Στόχος της Ελληνικό Μετρό είναι φέτος να υπάρξει ανάδοχος για το νέο μεγάλο έργο μετρό της Αθήνας.  Αυτό μπορεί δυνητικά να μας οδηγήσει το 2025 στην υπογραφή της σύμβασης κατασκευής. Όλα αυτά φυσικά με την προϋπόθεση να μην καθυστερήσει ο διαγωνισμός από προσφυγές και δικαστικές διαμάχες καθώς είναι ιδιαίτερα προσφιλείς στους διαγωνισμούς των έργων μετρό.

Είναι το πρώτο έργο μετρό στο βορειοδυτικό τμήμα της πρωτεύουσας μετά από 11 και πλέον χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης μέχρι την Ανθούπολη στην περιοχή του Περιστερίου. Με αυτό το μεγάλο περιβαλλοντικό και συγκοινωνιακό έργο το μετρό θα διεισδύσει ακόμα περισσότερο στα  δυτικά προάστια και πιο συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή της Πετρούπολης, του Ιλίου, και εν μέρει του Καματερού

Ο διαγωνισμός της Ελληνικό Μετρό για την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον, προβλέπει περίπου 4 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής γραμμής και την κατασκευή 3 σταθμών. Οι δύο από αυτούς θα είναι επί της Λεωφόρου Θηβών. Ο πρώτος είναι ο σταθμός ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας και ο δεύτερος είναι ο σταθμός ΙΛΙΟΝ στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών. Ο νέος τερματικός σταθμός θα ονομάζεται ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ και θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς στα σύνορα Ιλίου και Καματερού.

Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 682 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 550 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι η Ελληνικό Μετρό. Η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον είναι σήμερα η μοναδική υπό δημοπράτηση εργολαβία για τον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο της Αθήνας. Η διάρκεια του έργου είναι κάτι λιγότερο από 5 χρόνια, είναι δηλαδή 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Με αυτή την επέκταση η “κόκκινη” γραμμή 2 διευρύνεται ακόμα περισσότερο και θα διαθέτει 23 σταθμούς, ξεκινώντας από το Ελληνικό και φτάνοντας μέχρι τα σύνορα του Καματερού. Θα εξυπηρετεί τα νότια προάστια, το κέντρο της Αθήνας συνδεόμενη και με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και στη συνέχεια επεκτείνεται στα δυτικά προάστια της πόλης. Η γραμμή 2 συνδέεται με τη γραμμή 3 στο Σύνταγμα και με τη γραμμή 1 σε Ομόνοια και Σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδ.Σταθμός όπου συνδέεται και με τον Προαστιακό). 

Ωστόσο θα παραμένει η μικρότερη των 3 σημερινών γραμμών καθώς η γραμμή 3 διαθέτει 27 σταθμούς και η γραμμή 1 24 σταθμούς. Η γραμμη 2 σχεδιάζεται μελλοντικά να φτάσει μέχρι το Μενίδι διασχίζοντας την Αττική Οδό, περνώντας από το Καματερό και τα Άνω Λιόσια.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια